تبلیغات

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif 

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

http://servermizban.ir/gifgitisms.gif

.
چهارشنبه 29 شهريور 1396.
تاریخ شمسی :
الأربعاء 29 ذو الحجة 1438.
تاریخ قمری :
Sep 20 2017.
تاریخ میلادی :

آب و هوا

عضویت در تلگرام

اوقات شرعی

ثبت نام / ورود کاربران

تبلیغات

 

 

 

 

 

سید محمد مهدوی در گفتگوی اختصاصی با باران کویر: پست طعمه نیست ؛ موهبتی است برای خدمت

  سیـد محمد مهـــدوی در اواخـرخردادمــاه سال 93، به سمت مـدیـر آمــوزش و پرورش گناباد منصوب شد.در همان اوایل انتصاب وی، گروه های فشاری هر چند اندک، شروع به تنازع و کارشکنی با اقدامات وی داشتند و این اقدامات اعمال مدیریت از جانب مهدوی را سخت می کرد.

او در این گفتگوی دو ساعته، به موضوع مدیریت در آموزش و پرورش و اعمال مدیریت بدون علایق و نگاه های سیاسی پرداخته.
چند صباحی بود که در گناباد بحث تغییر و تحولات در مدیریت آموزش و پرورش مطرح بود، که هم اکنون شاید این صحبت ها فروکش کرده و نشانه ای از آن دیالوگ ها پیدا نیست، اما خارج از این اتفاق، جا دارد که برای اولین بار به موضوع مدیریت در آموزش و پرورش در گناباد پرداخته شود، این که یک مدیر در آموزش و پرورش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟شما که به این سمت منصوب شدید چه ویژگی هایی داشتید؟چه برنامه هایی را ارئه دادید؟بعد از گذشت دو سال به چه میزان به این اهداف دست یافته اید؟و این طرح موضوع از این جهت است که از ابتدای شکل گیری آموزش و پرورش، حساسیت بر روی موضوع آموزش و پرورش بوده، شاید هم به خاطر درگیری این دستگاه با تمام وجه های فرهنگی، آموزشی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... باشد، اگر مقدمه ای مد نظر حضرتعالیست بفرمایید، سپس به طرح سوالات جزئی بپردازم.
سلام عرض می کنم خدمت همه مردم عزیز و شریف گناباد و تشکر از شما حضرات که همیشه نگاه ویژه ای به امر تعلیم و تعلم در گناباد داشته اید.یک جمله ای از حضرت امام(ره) است که می فرمایند:نقش معلم در جامعه، همانند نقش انبیا در جامعه است و این عمق ایدئولوژی این سیستم را نشان می دهد که چه حساسیت و وظیفه ای بر روی دوش این افراد قرارداده شده است که چه ویژگی هایی باید این افراد داشته باشند، مدیریت آن مجموعه چه شاخصه هایی باید داشته باشد و قص علی هذا.اینکه چطور شد که مدیریت این مجموعه بزرگ به من محول شد، بر اساس یک سری نظرسنجی هایی بود که از خود فرهنگیان گرفته شده بود و نظر مساعد مدیران ارشد شهرستان نیز این بود، و البته مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان هم با وسواسی خاص به این موضوع توجه داشتند و از جهات مختلف پرونده من را بررسی می کردند، بحث مقبولیت بین فرهنگیان و مردم یکی از شاخصه های مهم انتخاب مدیران آموزش و پرورش در اداره کل است، سابقه کاری، داشتن تجربه، پژوهش هایی که مرتبط با موضوع کار انجام شده باشد و حتی سبقه خانوادگی شخص مورد نظر را هم بررسی می کردند و حتی یک گروه زبده به عنوان مشاوران مدیرکل که حدود 7 نفر بودند، بر روی این موضوع ماه ها کار اطلاعاتی و ارزیابی انجام می دادند، و نگاه آن ها هم داشتن کارآمدی بدون نگاه سیاسی بود و بالاخره ارزیابی های متعددی بود، مثلا من بعد از انتصابم در دیداری که با معاونین مدیرکل در مشهد داشتم، معاونت پشتیبانی اداره کل به من گفت:"من برای اولین بار است که شما را می بینم، اما سه مرتبه به دستور مدیرکل جهت ارزیابی و شناخت از شما برای پست مدیریت آموزش و پرورش به گناباد آمده ام و برگشته ام" و بالاخره این شد که یک روز مدیرکل محترم جناب دکتر حسینی مرا فراخواند و اعلام کرد که ما از مجموع گزینه های مطرح، به شما رسیده ایم و بعد از آن دیدار هم به حرم امام رضا(ع) رفتم و واقعا با التماس و تضرع از حضرت خواستم که مرا در این راه کمک کند و مرا شرمنده مردمی که قرار است خدمتگذارشان باشم نکند.
پس از گذشت این پروسه و انتخاب حضرتعالی به چه اقدامی پرداختید؟
ببینید یک مدیر بایستی نحوه برنامه ریزی و اهدافش مطابق با اسناد بالادستی باشد که هماهنگ باشد، اسناد بالادستی حیطه ما هم سند تحول آموزش و پرورش بود که مقام معظم رهبری سیاست های کلی آن را ابلاغ کرده بودند و همچنین سند چشم انداز 1404 که در سند تحول آموزش و پرورش پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دکتر فانی سیاست های کلی آموزش و پرورش را ابلاغ کرد، این نکته را هم عرض کنم که دکتر فانی به معنای واقعی کلمه عصاره آموزش و پرورش کشور است، 45 سال خدمت در راس هرم مدیریتی این وزارتخانه داشته اند و اشراف بسیار وسیعی به این حیطه دارند که این تجربه کمک کرد که ایشان 750 چالش را در آموزش و پرورش شناسایی کند و از میان این 750 چالش، به پنج چالش کلی بپردازد که به عنوان سیاست آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید شناخته شده است.اولین سیاست:ساماندهی نیروی انسانی بود که ما در همین گناباد توانستیم با این سیاست اقدامات زیاد و اساسی انجام دهیم، نیروها را سازماندهی کنیم، پیش بینی نسبت به رشد و کاهش جمعیت مرتبط با تعلیم و تعلم در گناباد داشته باشیم، به این نحو که ما تا سال 96 می دانیم که چند نفر دانش آموز خواهیم داشت، چه میزان کلاس خواهیم داشت، به چه میزان مدرسه نیاز خواهیم داشت و ... الحمدلله و المنه دیگر در گناباد بیکاری پنهان در آموزش و پرورش نداریم، به این صورت که کسی نیست که کار داشته باشد، اما دستگاه از آن وظیفه ای نخواهد و به طور کل اجرای این سیاست باعث شد که یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در گناباد صرفه جویی شود و این کار به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی ما کمک می کند، نظام انگیزشی در بین فرهنگیان ایجاد می کند و خیرات و برکات فراوانی تابحال داشته.سیاست دوم ارتقاء مدیران آموزشی بود که گناباد در این مسیر کار های ابتکاری همچون جلسات ماهانه تجربه گردانی مدیران انجام شد و اصل سیاست بر این بود که هدف دستگاه تنها رشد علمی دانش آموز نیست، بلکه رشد زیستی، بدنی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نیز ملاک است.سیاست سوم عملیاتی کردن بودجه بود که با همت گروه های مشارکتی و مردم خیر در گناباد صورت گرفته است، ما درصد مشارکت خیرین و مدرسه ساز ما در گناباد بالاست اما به هیچ عنوان کافی نیست، این را هم خوب است بدانید که کل بودجه جاری آموزش و پرورش گناباد، 140 میلیون تومان است و من باید 297 مدرسه را در گناباد و روستا ها با این بودجه مدیریت کنم، ما یک سال است که یک ریال حق ماموریت به کارمندان خود نداده ایم و این همه اعزام به مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی که صورت گرفته، با هر مشکلی از جایی پرداخته شده است.سیاست بعدی تمرکز زدایی بود که به مدیران شهرستانی و استانی اختیار عمل بیشتری می داد و سیاست آخر، توسعه مشارکت ها بود که به حمدلله مشارکت بسیار خوبی بین سیستم با اولیاء، فرهنگیان، دانش آموزان، و مدیران مدارس در حال حاضر وجود دارد.
تا قبل از قبول سمت مدیریت آموزش و پرورش چه سوابقی در کارنامه خود داشتید؟
من یک سال معاون آموزشی دانشگاه پارس رضوی بودم، 2 سال مسئول امور تربیتی اداره بودم، 2 سال مسئول سازمان دانش آموزی اداره بوده ام، 5 سال مدیر مدرسه غیر دولتی بوده ام، 3 سال مدیر مدرسه راهنمایی نمونه هاشمی نژاد بوده ام، سه دوره پیاپی عضو هیات مدیره هلال احمر استان خراسان بوده ام، در سال 91 معلم نمونه شهرستان و معلم نمونه کشور انتخاب شده ام، یک سال سردبیر هفته نامه، نامه گناباد بوده ام.
ما از همکاران شما و کسانی که با مجموعه آموزش و پرورش ارتباط دارند، وقتی از آن ها در مورد شما سوال میکنیم، می گویند خیلی پرکار و پر تلاش هستید و جدیت در کار و جهادی عمل کردن شما را به عنوان یک خصیصه مثبت یاد می کنند، در این سال ها چقدر به اصطلاح دویده اید؟
این صحبت که نظر لطف دوستان و همشهریان است، ولی من از روز اولی که پایم را در اتاق مدیریت گذاشتم، گفتم تا زمانی که هستم خودم و حتی خانواده ام را وقف تعلیم و تعلم در شهرستان خواهم کرد و خوشحالم که در طی 750 روز خدمتم در گناباد تنها شش روز به مرخصی رفته ام، دیدگاه من در مدیریت، پشت میز نشینی نیست، نظارت از نزدیک و ارزیابی های پیاپی و دقیق است، شما در طی این دو سال مدرسه ای را نمی توانید بگویید که من از آن جا یک یا دوبار بازدیدی نداشته باشم، چه دعوت کتبی، شفاهی، تلفنی چیزی بوده حتما حضور داشتم، در اغلب جلسات شورای دبیران شرکت کرده ام، نقطه نظرات آن ها را گرفته ام و تا حدی که توانسته ام در کار ها اعمال کرده ام، و همیشه هم از روز اول درب اتاق من لحظه ای بسته نشده و همیشه باز بوده و معتقد بودم که ارباب رجوعی که به اداره مراجعه می کند بایستی خوشحال از اداره برود، چه بسا اینکه شاید مشکلش حل هم نشده باشد، اما باید خوشحال از اداره برود، یک موردی بود چند وقت قبل خوب است به این اشاره کنم، که یک ارباب رجوعی از یکی از شهر های همسایه به اداره آمده بود و اتفاقا مشکلش هم حل نشده بود، اما به دلیل برخورد و رفتاری که از مجموعه دیده بود، گفته بود من می خواهم به خاطر این نوع رفتار به گناباد کمک کنم و این خیر محترم بعد از آن، کمک هایی به این اداره داشته و قرار است در سال تحصیلی جدید هم یک دستگاه وسیله نقلیه اهدا کند.ایشان در شهر خودشان هم چندین مدرسه احداث کرده است.
آموزش و پرورش نهادی است که به دلیل تراکم نخبگانی که دارد، ظرفیت داشتن علایق مختلف سیاسی در آن زیاد باشد، واقعا در طی این سال ها، چقدر علایق سیاسی را در انتصابات، انتخاب مدیران، معاونین اعمال نکرده اید و چقدر اعمال کرده اید؟
من در انتصابات و انتخاب مدیران و هر مسئله ریز و درشت دیگری هیچ وقت اولویت و نگاهم به موضوع، نگاه سیاسی نبوده، اولین اولویت من کارآمدی، مقبولیت و توانمندی اشخاص بوده و لحاظ کرده ام، و به هیچ عنوان گرایش های سیاسی مرا به این وانداشته که به خاطر آن کسی را عزل و یا نصب کنم، اصلا رهبری معظم این موضوع را برای ما تا ابد ترسیم کرده اند، اینکه ما قائل به جناح و حزب نیستیم، ملاک ما نیروی انقلابی و غیر انقلابی است و اگر هم ملاک سیاسی برای اعمال مدیریت باشد، این دو محور باید ملاک ما قرار بگیرد، نه جناح و گرایش و حزب...اصلا اگر آموزش و پرورش دستخوش بازی های سیاسی قرار بگیرد، بزرگترین ضربه را به بدنه جامعه ضربه وارد کرده است و یکی از محسنات این دوره که شاید در دوره های قبل هم بوده و من قضاوتی نمی کنم، این است که نگذاشتیم آموزش و پرورش از مسیر اصلی خود منحرف شود، البته این بدین معنا نیست که ما علایق سیاسی نداشته باشیم، منظور من این است که من این علایق را در کارم هیچ گاه وارد نکرده ام.
در طی این سال ها سیاست های شما بیشتر تقدم آموزش بر پرورش بود و یا پرورش بر آموزش؟
ما در گناباد از لحاظ آموزشی و علمی در رتبه های خوبی به سر می بریم و ضعفی که من از روز اول احساس کردم، موضوعات پرورشی بود، و برای همین تقدم گزینی پرورش بر آموزش را مطرح کردم، چون که داشتیم بیشتر از آن ناحیه ضربه می خوردیم، یکی از مشکلات ما در بین دانش آموزان کمبود نشاط روحی روانی بود که امسال توانستیم 4 درصد شور و نشاط روحی روانی را در دانش آموزان افزایش دهیم، یکی از آسیب های ما در سطح دانش آموزان استرس و رفتار های پرخطر بود که تا حدودی به اصلاح این رفتار پرداختیم و 4 درصد این موضوع هم در امسال کاهش یافته و به دنبال موضوعات پایه ای و اساسی که یک دانش آموز باید در یک جامعه دینی به آن دست یابد، بوده ام.مثلا طرح ابتکاری مسجد و مدرسه بوده است که ده هزار کارت مسجد و مدرسه توزیع شده، انس دانش آموزان با شهدای شهرستان و شناخت بیشتر از این اسطوره ها در دستور کار همکاران بوده، اما مشکل اساسی ما در این رابطه همان مشکل قدیمی بودجه است.من اگر بگویم بودجه پرورشی این اداره در سال قبل 680 هزارتومان بوده است شما باور نمی کنید و حال آیا با این بودجه یک جشن تکلیف هفت میلیون تومانی را می توانید برگزار کنید؟ 90 درصد اقدامات در حوزه پرورشی از کمک خیرین بوده که واقعا همین کمک گرفتن هم خودش نیروی مضاعفی می خواهد و واقعا کمک خیرین در این سال ها به ما کمک کرده و من از ابتدای ورودم 25 میلیارد تومان کمک های خیرین و نوسازی مدارس استان و کشور را با کمک همکاران جذب کرده ایم که صرف ساخت و ساز مدرسه، نو سازی کلاس ها، ورزشگاه و سوله کارگاهی شده و به زودی در طی روز های آینده دو مرکز آموزشی دکتر مهدیزاده و دکتر خاکپور افتتاح خواهد شد و در هفته دولت هم مرکز آموزشی استعداد های درخشان شهید بهشتی که بالغ بر 6 میلیارد تومان از بودجه ملی خرج این مرکز شده افتتاح خواهد شد، این پروژه 5 سال خابیده بود و از سال 94 استارت دوباره آن زده شد که انشالله به زودی به بهره برداری خواهد رسید و جا دارد که
پس از قبول مدیریت، اولین چالشی که به آن برخورد کردید چه بود؟آموزش و پرورش بزرگ است و قاعدتاً چالش هایش هم بزرگ...
اولین چالش این بود که متوجه شدم سابقه کار همکاران فرهنگی بالاست و این برای ما یک تهدید بود. چون که محیط های آموزشی را خالی از نیروهای مجرب و با تجربه می کرد، در دو سه سال آینده بیش از 60 درصد نیروها بازنشست می شوندو این یک معضل است و چالش بعدی کمبود امکانات بود، ببینید در تمام دنیا بیش از 20 درصد بودجه هر کشوری در اختیار آموزش و پرورش است، اما در ایران دو سال قبل 9 درصد بود، سال قبل 11 درصد، که البته رشد داشته اما باز هم کم است، که امیدواریم در برنامه ششم توسعه این درصد همچنان رشد داشته باشد.کمبود امکانات ما به حدی است که ما در پنج مدرسه، دانش اموزان در کانکس درس می خوانند و حدود 100 دانش آموز ما فی الحال در این شرایط به سر می برند که اجازه نمیدهم بیشتر این در این شرایط باشیم و قطعا تا مهرماه شرایط را تغییر خواهم داد و مهرماه که شد شما خبرنکاران دوباره از من مطالبه کنید.هر چند که دستگاه ها و ادارت دیگر هم می توانند به ما کمک کنند، چطور است که ما به همه ادارات و دستگاه ها و دانشگاه ها خدمات می دهیم، و همه تا حدودی از خدمات آموزش و پرورش بهره مند هستند، اما این ارتباط خیلی دو سویه نیست و احساس می کنم یک طرفه است، ما اداره ای در گناباد داریم که در وسط شهر مکان خالی دارد، و حتی با اجاره نیز به ما داده نمی شود، هر چند که شاید آن ها هم توجیهات خاص خودشان را داشته باشند.
به چه اولین هایی دست یافتید در طی این سال ها؟
ببینید 497 شاخص و نظام رتبه بندی را اداره کل بررسی می کند که در بسیاری از این شاخص ها به اذعان مدیرکل محترم و معاونین، گناباد رتبه های برتر را کسب کرده است.در راستای سیاست های تعیین شده، یکی از اولین هایی که به آن دست یافتیم که در راستای سیاست های آموزش و پرورش مبنی بر اشتغال زایی و رفع بیکاری است، نشست های اولیا و مربیان را در هنرستان ها برگزار کردیم که این کمک کرد در رشد فنی و حرفه ای در گناباد و هم اکنون جز دو سه شهر اول استان بودیم که در رشته فنی و حرفه ای متقاضی داشتیم، در برنامه پنجم توسعه، 45 درصد دانش آموزان باید در فنی و حرفه ای درس بخوانند که در گناباد تقریبا 35 درصد در این رشته تا به اینجا هستند و باید بیشتر شود، هر چند که تا به اینجا هم ما در خراسان از این لحاظ برتر هستیم.
در رتبه بندی هایی که تابحال انجام شده هم در حوزه آموزشی و هم در حوزه پرورشی گناباد رتبه های برتر را در استان خراسان به دست آورده و در شاخص بندی ها جز رتبه های برتر هستیم، مثلا در رشد معدل های بالای امتحانات نهایی گناباد رتبه دوم را کسب کرده، در موفقیت در امتحانات نهایی رتبه سوم استان را کسب کرده، رتبه اول مدارس پیش دبستانی را به دست آورده ایم، رتبه برتر مدارس شاهد را به دست آورده ایم، رتبه برتر امور بانوان، رتبه اول ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در هوشمند سازی مدارس گناباد جزء اولین ها و بیشترین تعداد بوده، و بعد در برخی از شاخص های متفاوت هم گناباد خوب عمل کرده است، به عنوان مثال به ازای هر 100 دانش آموز، بایستی 5 سیستم کامپیوتر در اختیار آن ها قرار بگیرد، که این شاخص در گناباد افزایش هم داشته و به ازای هر 100 دانش آموز، 7 سیستم کامپیوتر در اختیار قرار داده شده.و در کنار این ها همایشات و مراسمات تجلیل بسیاری شده که همه آن ها برای اولین بار رقم خورده است.در گناباد بانک اطلاعاتی دانش آموزان مستعد پایه های سوم و چهارم تدوین شد، و برای اولین بار مثلا بازار بورس ایده های دانش آموزی در رشته زیست شناسی انجام شده که از این دست اقدامات به لطف خدا گناباد بسیار داشته و خواهد داشت.
در بخش پرورشی چطور؟
در بخش پرورشی هم به دلیل آن نگاه بلندی که در آموزش و پرورش حاکم شد، به موفقیت های چشمگری دست یافتیم، باور من در این موضوع، نگاه کمیتی به موضوع نبود، بلکه بیشتر کیفی بود، در نگاه آموزشی و علمی، قطعا کمیت برای من مهم است، اینکه معدل نهایی را بتوانیم افزایش دهیم، اینکه آمار دستگاه های کامپیوتر برای دانش آموزان را افزایش دهیم خب قطعا باید به دنبال افزایش درصد و آمار باشم، اما در موضوعات پرورشی بیشتر آن چیزی که مهم بود، کیفیت بخشی به ساختار بود که البته طبیعتا کمیت را هم در بر می گیرد، و به عنوان مثال در راستای همین نگاه ما توانستیم 320 رتبه استانی و کشوری را در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی به به دست آوریم، اما نگاهی که به این موضوع بود این بود که بیشتر بتوان نگاه عدالت طلبانه حاکم کرد، چرا باید یک دانش آموز گنابادی ما از بیشترین امکانات اداره استفاده کند، اما دانش آموز روستایی ما خیر.ما سال قبل یک اردوی 400 نفره دانش آموزان محروم را به گناباد داشتیم که از امکانات ورزشی و فرهنگی ما در قالب یک اردو استفاده کردند و ناهار هم میهمان اداره بودند، ایجاد مرکز مشاوره حامی را داشتیم که در استان این مرکز سرآمد است، و در ماه حدود 150 مراجعه دارد که نوبت هایی که الان داده می شود، حدود یک ماهه و دو ماهه است که از شهرستان های مجاور هم به این مرکز مراجعه می کنند.مرکز ساختار قامتی ایجاد شد که در راستای همان نگاه عدالت خواهانه بود و کارویژه آن هم این بود؛ چون که بسیاری از دانش آموزان روستایی ما از انحرافات در سیستم بدنی رنج می برند، مجموعه همکاران مرتبط با این موضوع به مدارس رفتند و تا حدودی مشکلات قامتی و بدنی دانش آموزان را به حداقل رسانیدند.در حال حاضر 600 دانش آموز در مدارس قران در حال فراگیری حفظ قران هستند و این ها برخی اصلا در قالب بخشنامه و دستور العمل نبوده که من اجرا کنم، بیشتر بر اساس نیازی که در شهرستان احساس شده به آن پرداخته ایم و برخی نیز در نظام رتبه بندی و شاخص ها شاید جایی هم نداشته باشد.
 به عنوان آخرین موضوعی که به آن خواهیم پرداخت، گزاره صحبت از تغییر شماست.بعد از انتخابات عده ای معتقد بودند که شما از آقای صفایی در جریان انتخابات حمایت کرده بودید و نزدیکان آقای فرماندار بر این باور بودند، عده ای هم می گفتند که شما از آقای منصوریان حمایت کرده اید که این صحبت هم بیشتر توسط نزدیکان اقای بنایی صورت می گرفت، خود همین دو گزاره نفساً ضد و نقیض است، از این جهت که برداشت ها بسیار از هم دور هستند، اگر این دو شخصی که یاد شد در یک جناح بودند، قابل هضم بود، اما نه دو شخصی که افکار سیاسی شان از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارد.در این خصوص بفرمایید که ماجرا چه بود و به کجا رسید؟
همینطور که اشاره کردم من هیچ گاه نگذاشته ام مسائل سیاسی به داخل آموزش و پرورش راه پیدا کند، ممکن است هر شخصی مانند من عقاید سیاسی خاص خودش را داشته باشد، اما ورود آن به دستگاه تعلیم و تعلم شدیداً محکوم و ممنوع است، و این را هم بگویم که شخص مهدوی هر گونه تندروی از هر جناحی را محکوم می کند، چون که دین ما دین اعتدال است، منش ما منش اعتدال گری است و تندروی در ادبیات سیاسی جامعه اسلامی راهی ندارد.در جریان انتخابات هم شاید برداشت هایی باشد که از نظر من محترم است، اما بنده از هیچ احدالناسی حمایت نکردم و اگر دوباره هم برگردم به آن زمان حمایت نخواهم کرد و ادامه هم داشته باشد حمایت نخواهم کرد، چون بنده یک تعهد شرعی، قانونی و حقوقی دارم، و جدای از آن حقیر در انتخابات این دوره مجلس، به همراه دکتر احمدی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گناباد، از طرف استان، بازرس انتخابات این دوره بوده ایم.آقای خبرنگار عزیز، در همین جایی که شما نشسته اید، بسیاری از کاندیداها آمدند و درخواست حمایت داشتند، اما بنده نپذیرفتم و اتفاقا یکی از اشخاصی هم که حضور پیدا نکرد و حتی درخواست حمایت هم نداشت جناب صفایی بود که اگر هم میداشت اجابت نمی کردم.مسئله تعلیم و تعلم، در شهرستان شوخی نیست، هیچ گاه نباید این چنین رفتار شود که به امر تعلیم و تعلم ضربه بزند و تا آخرین لحظه در تمامی جلساتی که در مدارس و اداره بود اعلام کرده بودم آموزش و پرورش له یا علیه هیچ کاندیدایی نیست و نخواهد بود و بر حسب تاکید اکید مدیرکل، مدیریت مجموعه را از این وادی دور کردیم.
داستان حمایت شما از آقای دکتر منصوریان چطور؟صحبت هایی که در این خصوص گفته شد را تایید می کنید؟من شنیدم حتی نشست محفلی هم در اداره داشته اید.
داستان این شایعه هم بر این اساس بود که روز ششم اسفند یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات، دانش آموزان و همکاران اعزامی به اردوی راهیان نور، از مسافرت برگشته بودند و من هم بنا به وظیفه ای که احساس می کردم در اتاق معاون مالی و پشتیبانی اداره حضور یافتم و ضمن خوشامدگویی و تیمم و برکت از برگشت از اردوی مقدس راهیان نور، خسته نباشیدی به همکاران و دانش آموزان عرض کردم که از دفتر به من اطلاع دادند، آقای دکتر منصوریان به همراه یکی از دوستانشان در اتاق مدیریت هستند که من هم به واقع به دیده یک میهمان خدمت ایشان رسیدم و حتی در طی راه که به اتاقم می رفتم با خودم فکر کردم که امروز که ششم اسفند است و تبلیغات هم ممنوع است، ایشان برای چه کاری آمده اند، که ده دقیقه ای هم بیشتر میهمان ما نبودند و گفتند که تنها برای عرض خسته نباشیدی آمده ام و چندین اداره رفته ام و گفتم پیش شما هم بیایم و ایشان حتی صحبتی هم واقعاً از انتخابات نداشتند یا اینکه درخواست اعلام حمایتی از سوی مجموعه داشته باشند و من هم حتی خبر نداشتم ایشان قرار است به اداره بیایند، حالا خودشان شاید نیتی داشتند برای آمدن به اداره، اما این نیت را که شاید نه حتما انتخابات بوده را بروز ندادند، اینکه گفته می شد من ایشان را به اتاق های اداره می برده ام و با سلام و صلوات در راهروهای اداره ایشان را بدرقه می کردم که خب معلوم است کذب محض است.
ممنون از پاسخ های حضرت عالی، اگر صحبت خاصی در پایان دارید سراپا گوشیم.
من یک نکته را فقط در پایان عرض کنم، ببینید به تعبیر حضرت علی(ع) پست و مقامی که به دست تو افتاده برای تو طعمه نیست بلکه امانتی در گردن تو است و خواسته اند که تو نگهبان باشی برای کسی که از تو بالاتر است" و من هم واقعا این سمت را یک موهبت برای خدمت می دانم و تا زمانی که این اعتماد از سوی مسئولین شهرستان و استان بود در خدمت مردم عزیز و فرهنگیان و دانش آموزان گرانقدر خواهم بود و تا زمانی هم که این پشتوانه سلب شد، با جان و دل این سمت را به همکار دیگری واگذار می کنم و به او حتما و قطعا و جذماً کمک خواهم کرد که در کارش موفق باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد